Чому потрібно подавати показники лічильника з системою АСКОЕ? Часті запитання

19.07.2022

Споживачам, у яких вдома встановлені «розумні» електролічильники, потрібно щомісяця подавати показники, як і всім іншим побутовим клієнтам. Чому? Спробуємо роз’яснити. 

Розпочнімо з основного — що таке система АСКОЕ? Це автоматизована система обліку електроенергії, що складається із засобів вимірювальної техніки та устаткування для збору, обробки, збереження та відображення інформації, засобів зв’язку та синхронізації часу, функціонально об’єднаних для забезпечення комерційного обліку електричної енергії.  

Простими словами — це «розумний» лічильник, який забезпечує безперервний автоматизований контроль за споживанням та генерацією електроенергії, тобто дистанційно передає показники для розрахунків. 

Тож з якою метою щомісяця подавати показники, якщо лічильник це робить автоматично? 

Насамперед Ви застрахуєтесь на випадок можливих технічних збоїв у передачі даних і отримуватимете рахунки відповідно до Вашого споживання. 

Якщо ж не подавати показник самостійно, то технічний збій може спричинити виставлення рахунків на основі некоректних даних. І це триватиме, доки енергетики не виявлять та усунуть цю проблему. 

Куди звертатись, якщо система АСКОЕ перестала працювати? Тут є два варіанти розвитку подій. 

Перший — Ви виявили, що у рахунку за електропостачання Ваш показник відрізняється від того, який був на «розумному» лічильнику станом на 1 число місяця (завеликий або замалий). Тоді слід подати заявку на коригування неправильного показника з допомогою чат-ботів Viber, Telegram, «Персонального кабінету», або ж записатись на прийом у відділення ЦОК. Після цього збій у передачі даних виправлять. 

Другий —  не працює дисплей лічильника, тому передати правильний  показник неможливо. У такому випадку необхідно подати звернення «Лічильник не працює» з допомогою сервісів «Львівобленерго» у Viber і Telegram, «Персонального кабінету», або ж записатись на прийом у відділення ЦОК.