Надійність, якість, безпека!

Підніжки для злодюжки або нові схеми пограбування квартир

Львівська газета, 28 листопада

У соцмережах активно поширюється інформація-попередження: 10 листопада у Києві серед білого дня було пограбовано кілька квартир.

Щоб потрапити у приміщення, грабіжники розробили такий сценарій: у двері дзвонить літня жінка, представляється працівницею «Київенерго» і каже, що прийшла звірити показники лічильника. Коли двері їй відчиняють, у середину вриваються чоловіки в масках, збивають з ніг мешканців, зв’язують, затикають рот кляпом і виносять з квартири все, що можна винести.

Цю інформацію поширив офіцер поліції з проханням повідомити про це якомога більше людей, особливо бабусь, які найбільше довіряють працівникам різних організацій. Саме бабусі найчастіше стають «здобиччю» грабіжників.

Як повідомила «Газеті» речник міліції Львівщини Світлана Добровольська, у Львові та області пограбувань квартир за такою схемою не зафіксовано. Було б добре, якби їх не було й надалі. Хоча кажуть, що поганий приклад — заразний. А поінформований — отже, озброєний.

«У нас квартирні злодії діють за старою схемою: проникають у помешкання, коли там нікого немає, підібравши ключі, витиснувши віконне скло, через балкон, — розповідає Світлана Добровольська. — За десять місяців цього року у Львові та області скоєно 824 квартирні крадіжки, майже 300 з них розкрито».

У народі кажуть, що перед злодіями замків нема. Якщо вже задумали лихе, то будуть добиватися свого різними способами. Але є й інше прислів’я: береженого Бог береже. Кожен з нас може поставити злодюгам підніжки, через які вони спотикатимуться, пробираючись до чужого помешкання. А там, гляди, так і не досягнуть своєї мети.

Поважний вік — не ознака порядності

Найнадійніший спосіб — не відчиняти незнайомцям двері, ким би вони не представлялися. Цим способом можуть скористатися ті, в кого лічильники є на сходовій клітці: перевіряльники переписали показники й турбувати господарів квартир нема потреби. Та у багатьох квартирах, приватних будинках лічильники є в помешканнях і, згідно з чинним законодавством, власники зобов’язані надати доступ до них представникам «Львівгазу», «Львівобленерго» тощо. Злодії про це знають, тож можуть цим скористатися. Як перешкодити їхнім лихим намірам? Про це «Газета» розпитала в Олександра Атаманюка,  керівника Львівського центру юридичного захисту.

На думку юриста, оцінити справжні наміри людини, яка дзвонить у двері квартири, за зовнішнім виглядом не можливо: ні поважний вік, ні охайний вигляд, ні довірливий погляд не є ознакою порядності незнайомця. Тож вхідні двері кожної квартири мають бути обладнані ланцюжком, щоб вразі несподіваного вривання в помешкання можна було притримати зловмисника й відкинути його назад, якщо нарветься, скажімо, на господаря.

Власник квартири чи будинку повинен поцікавитися, хто цей непроханий гість і яку організацію представляє, попросити його показати посвідчення. Через вічко у дверях, не відчиняючи дверей, прочитати прізвище працівника. Коли літня людина прочитати прізвище не може, то тоді попросити візитера назватися. А далі сказати йому: «Почекайте, зараз зателефоную у вашу організацію й з’ясую, чи маєте ви такі повноваження». Злодія-аматора ця фраза може зупинити.

Біля телефона варто покласти телефони організацій, в які справді можна передзвонити й поцікавитися, чи їхні працівники проводять перевірки в цьому районі. До списку номерів телефонів організацій, що надають житлово-комунальні послуги (телефони можна дізнатися на сайтах цих організацій), варто дописати й номер телефона дільничного інспектора, щоб у разі потреби йому зателефонувати.

«Злодії, які до злочину готуються ретельно, можуть  взнати прізвище будь-якого працівника, скажімо, «Львівгазу» чи «Львівобленерго», й виготовити підроблене посвідчення, — каже Олександр Атаманюк. — Розпізнати, справжнє воно чи підроблене, може не кожний. Тож найкраща перепона для злодіїв і грабіжників — встановлення відеонагладу за сходовою кліткою. Тоді власник помешкання може побачити, чи не ховаються за кутом зловмисники. Але це далеко не всім мешканцям нині по кишені».

Для «Газети»

Юрій Кімбірський, начальник служби з роботи з побутовими споживачами ПАТ «Львівобленерго

Згідно з пунктом 39 Правил користування електричною енергією для населення,  представник   енергопостачальника    під   час   знімання показань приладів  обліку,  заміни  приладів  обліку,  виписування платіжних  документів  за  електричну  енергію  та  інших дій,  що виконують відповідно до  цих  Правил,  зобов'язаний  пред'являти своє службове посвідчення.

Працівник має мати пластикове посвідчення ПАТ «Львівобленерго» встановленого взірця з фотографією та голограмою. Посвідчення ПАТ «Львівобленерго можна відрізнити за таким ознаками: воно зеленого кольору, на ньому зображений логотип ПАТ «Львівобленерго», а саме — дві великі літери «Л» та «Е», обведені напівколом.

Щоб пересвідчитися, що до вас завітав працівник ПАТ «Львівобленерго», зателефонуйте у районну організацію електричних мереж за місцем проживання. Номера телефонів вказані на офіційному сайті ПАТ «Львівобленерго» у розділі «Інформаційно-консультаційний центр»/ «Наші контактні номери».

Оксана Горак, менеджер зі зв’язків з громадськістю ПАТ “Львівгаз»

Коли власник помешкання чи будинку надає доступ працівникам газової служби до свого помешкання, варто перевірити наявність у них посвідчення. Його працівник пред’являє на вимогу споживача. У посвідченні вказано ім’я та прізвище працівника, є його фото, логотип підприємства, кольорова печатка підприємства з обох боків посвідчення, та підпис керівника. Детальніше із тим, як повинно виглядати посвідчення працівника споживачі можуть ознайомитися на сайті підприємства lv.104.ua у рубриці «Наші контролери».

Якщо у споживача все-таки виникають сумніви, чи дійсно до нього прийшов працівник компанії, пересвідчитися  у цьому він може у відділі кадрів ПАТ «Львівгаз». Для цього необхідно зателефонувати за номером (032) 259-1- 101 і набрати внутрішній номер відділу - 1486.

Окрім того, споживачі за номерами телефонів контакт-центрів підприємства 032–259–1-104; 032-2907-104 або 067-21-77-104 можуть зафіксувати свої та зауваження та скарги щодо тих чи інших дій працівників.

До теми

Шахраї активізувалися

У Львові активізувалися різного роду шахраї, зокрема ті, хто хоче розвести людей на гроші, повідомляючи їм погані новини. Вони телефонують на мобільний (їхній номер не висвічується) чи домашній телефон і повідомляють, що син чи донька потрапили в біду: в аварію, в міліцію, в лікарню. І для їхнього порятунку терміново потрібні гроші. Телефонують здебільшого пізно ввечері або вночі, щоб ця новина застала господарів зненацька, сонних і вони не могли швидко зорієнтуватися.

Днями такий дзвінок отримала мешканка Сихова Ганна Григорівна. Якийсь чоловік повідомив, що її син потрапив в аварію й терміново потрібні гроші на медикаменти. Їх пропонував перерахувати якомога швидше на певний номер картки. Мати вже готова була це зробити, але вчасно зорієнтувалася донька. Її насторожило те, що дзвонили з номера, який не висвітився. Вона зателефонувала братові й довідалася, що з ним все в порядку.

Інші шахраї виманюють гроші з банківських рахунків. Про них повідомляють у соцмережах. Телефонують з номера дуже схожого на номер «Приватбанку», називають ваше ім’я, по батькові, прізвище і повідомляють, що відбувся збій і вашу картку заблоковано. І тут же приходить повідомлення, в якому просять повідомити чотири цифри. Нічого нікому не повідомляйте! Це — трюк шахраїв.



До новин ЗМІ